جستجوی این وبلاگ

پنجشنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۶

جلوگیری از فساد مالی و اداری از مزایای تزریق IT به بازار است

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان یزد گفت:‌ سازمان‌های آموزشی باید همگام با سرعت و پویایی تكنولوژی IT حركت كنند تا تربیت نیروی انسانی برای حضور در بازار اشتغال برای ارتقای كارآفرینی مهیا شود.
مهدی صرام با اشاره به سیستم‌های اطلاعاتی به عنوان ابزاری برای بالا رفتن بهره‌وری و كیفیت خدمات، اظهار كرد:‌ نقش IT در ردیف اشتغال، رو به پیشرفت است؛ گرچه برخی مواقع كند می‌شود، در حال حاضر آهنگ پیشرفت IT در رابطه با اشتغال‌زایی خوب است كه سهم زیادی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.
وی ادامه داد:‌ امكانات IT برای بهبود پروسه‌ی كار مهیا است، به گونه‌ای كه یافتن شغل،‌ در حوزه‌ی IT آسان‌تر از سایر تخصص‌هاست؛ حرفه‌ی مطرح با بازار كار خوبی است و از طرفی نیازمند نیروی متخصص است.
صرام به اهمیت پویایی سازمان‌های آموزشی تاكید كرد و گفت:‌ سازمان‌های ‌آموزشی با توجه به پویا بودن تكنولوژی IT نیازمند به روز بودن است تا تربیت نیروی متخصص برای بازار را فراهم آورد،‌ در دولت گذشته، تكفا بودجه‌هایی را تخصیص می‌داد كه كارآفرینی را تا حدی ارتقا بخشید اما در سال‌های اخیر با كم توجهی مسوولان امر مواجه شده است.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان یزد ادامه داد:‌ IT راه حل مناسبی برای مشكل معضلات بی‌كاری است،‌ IT نه تنها در بهبود كیفیت تولید، بلكه در مرحله‌ی بهره‌وری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنها باید فرهنگ IT گسترده شود، همچنین جابه‌جایی مشاغل را می‌طلبد و زمینه‌ی خوبی است كه به صادرات IT هم دست یافت؛ این فن‌آوری باعث افزایش زمان خواهد شد كه رابطه‌ی مستقیمی‌ با نحوه‌ی صحیح رابطه‌ها و كارایی درست خواهد داشت.
صرام خاطر نشان كرد:‌ از دیگر مزایای تزریق IT به سازمان و بازار، جلوگیری از فساد مالی و اداری است كه با مكانیزه كردن امور اداری مخصوصا در زمینه‌ی امور مالیاتی فراهم می‌آورد، شرایط كنونی ایده‌آل نیست و برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید تربیت موازی یا حداقل مساوی با كشورهای موفق در این حوزه نظیر مالزی داشته باشیم.

منبع:
http://www.aftab.ir/news/2007/apr/18/c2c1176892713_economy_marketing_business_information_technology_it.php
محقق : مهدی صادقی کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات
30/1/1386

هیچ نظری موجود نیست: